november 27

Tags

Tips om de honger te stillen

cravings

 

Hongergevoel kan echt heel vervelend zijn. In feite is het de grootste reden dat mensen moeite hebben om diëten te volgen.

Tip 1 – Eet meer groenten

Ja ze zijn gezond en zitten vol onmisbare voedingsstoffen die zowel je stofwisseling als je algehele gezondheid ten goede komen. Groenten zijn ook nog rijk aan vezels, en die zijn erg belangrijk om je honger te stillen. Alle groenten zijn goed voor je gezondheid en om je honger te stillen. Maar sommige groenten werken beter als anderen om je honger voor langere tijd te stillen. Broccoli, bloemkool, spinazie en champignons bevatten ontzettend veel vezels en hebben een verwaarloosbare hoeveelheid calorieën. Ze kunnen je een echt voldaan gevoel geven zonder dat je veel energie binnenkrijgt.

Tip 2 – Eet soep

Neem als voorgerecht een heldere soep. Dit werkt echt goed om je maag te vullen en je krijgt er niet veel calorieën mee binnen. Soep eet je langzaam waardoor je sneller een voldaan gevoel hebt.

Tip 3 – Meer vet eten

Van de drie macronutriënten, is het meest verzadigend vet. Door het toevoegen van gezonde vetten aan een maaltijd in de vorm van gezonde oliën, noten, avocado, biologische boter, enz, het geeft je een voller gevoel.

Tip 4 – Eet vaker

Hoe langer je wacht tussen een voeding, hoe meer honger je krijgt. Simpele oplossing: eet vaker. Eet 5 tot 7 voedingen per dag, spreiden, ongeveer 2 – 3 uur uit elkaar.

Tip 5 – Meer water drinken

Water is heel goed voor je lichaam. Water zorgt voor de afvoer van schadelijke stoffen, stimuleert de vetverbranding en gaat honger tegen. In plaats van water kun je ook koffie, thee of frisdrank drinken, maar dan wel met mate. Water is de goedkoopste en makkelijkst verkrijgbare hongerstiller die er te krijgen is. Dorst wordt ook vaak verward met honger.

Tip 6 – Langzaam eten

De manier waarop je eet is van enorm belang bij het verzadigingsgevoel. als je snel eet, nauwelijks kauwt en andere bezigheden heeft zoals televisie kijken of lezen dan is de kans groot dat je na een uurtje weer trek heeft. Je hebt dan niet bewust gegeten en genoten van het eten.
Door de tijd te nemen en te genieten van het eten, krijgt je een langer een verzadigend gevoel.

Tip 7 – Eet altijd eiwitten bij elke maaltijd

eiwitten geven je een vol gevoel en je kunt minder eten. Bovendien houdt het volle gevoel ook langer aan.